meta name="verify-v1" content="8/DF0Z+x4vdZXXPK4z5C/atGAAhWnr3OTTIAFbg/Xq0=" Lesifotós szubjektívje: Az Omega szombathelyi koncertjéről

csütörtök, április 14, 2005

Az Omega szombathelyi koncertjéről


Hát igen, hosszú idõ után újra Szombathelyen koncertezett az 1962-ben -azaz 43 éve!- alakult Omega. Kóbor János cáfolta azt a városi legendát, hogy haragszik a városra, amiért jópár évvel ezelõtt valaki fejbedobta egy sörösüveggel és ezért nem koncertezett itt azóta a nagy zenekar. Tavaly ott voltam Zalaegerszegen, a koncertturné elsõ állomásán. Bár országos, nagy példányszámú napilapnak fotóztam, a bejutás nem volt egyszerû. Fél órát szobroztam a stadion bejárata elõtt, mivel a nevem nem szerepelt az akkreditációs íven. Akkor sikerült kiharcolni, hogy mégis bemenjek. Az eseményrõl a cikk mellett több képem jelent meg a Blikkben és egy megyei napilapban is, valamint egy nagy képgaléria a nyugat.hu -n. Ilyen elõzménnyel küldtem el idén az akkreditációs kérelmemet a rendezvényszervezõknek egy hónappal a koncert elõtt. Válasz nem érkezett, csak a visszaigazolás, hogy megkapták a levelet.

A koncert napján simán bejutottam a Sportház bejáratán, örültem is neki hogy ilyen elõrelátó voltam. A színpad elõtt aztán egy biztonsági õr kérte a "sajtófityegõmet". Nem, nem a sajtóigazolványt, hanem a fotózásra jogosító pass-t. Mély lélegzetet vettem és visszaverekedtem magam a bejárathoz és kértem, hogy adják oda, ami kell a fotózáshoz. A bejáratnál állók tanácstalanok voltak, rádión kihívtak valakit, aki türelmet kért és eltûnt. ALig negyed óra alatt kiderült, hogy nem kell semmiféle pass, menjek és fotózzak nyugodtan. Ekkor már nem voltam túlságosan nyugodt.

Az Omega elõtt Keresztes Ildikó lépett fel. Éppen elkezdtem fotózni, amikor újabb meglepetés ért. Közölték, hogy csak vaku nélkül lehet képeket készíteni az Ildikóról és egy szám erejéig. (Vérnyomás 160/100). Kicsit pikírten kérdeztem rá, hogy a dobost azért megvakuzhatom? Nem - jött a válasz. - Õt sem.
Nem adtam fel, megkérdeztem, hogy a közönségrõl vajon készíthetek-e fotót villanóval? Az õr úgy tûnik beállt a tagadásra: Nem, senkirõl. Csak vaku nélkül. (Vérnyomás 200/120)
-Ugye látja hogy teljesen sötétben vannak? -kérdeztem, mire elbizonytalanodott. -Oké, a közönségrõl lehet vakus képet készíteni. Valahogy nem éreztem földöntúli boldogságot, de kihasználva az "engedélyt" gyorsan csináltam egy csoportképet a tapsoló tömegrõl.

-Mi a f*szt villogsz a szemembe, bazmeg? -szólított meg bájosan egy ifjú leányzó és kb. ez volt az a pont, amikor legszívesebben hagytam volna a fenébe az egészet, fõleg azután, hogy a 190 centimmel ott térdeltem az elsõ sor elõtt, nehogy valakinek kimaradjon akár csak egy másodperc is a koncertbõl, mert a hátam kitakarja a színpad egy kis szegletét...

A vakus tiltás egyébként csak a sajtóra vonatkozott, az elsõ sorból (30 centire tõlem) simán végigvakuzták a koncertet a nézõk. Azért kíváncsi lennék a szervezõk érveire, miért volt szükség erre? Egyes rosszindulatú feltételezések szerint a zenekar tagjainak ráncaitól akarják megkímélni az újságolvasókat. Hát, nem tudom. Vajon kinek lenne az illúzióromboló?

Azon már meg sem lepõdtem, hogy az Omega-fórumon megy a sárdobálás a sajtóra. A Vas Népe (megyei napilap) csupa rosszat írt, a TV Szombathely meg sem említette, a nyugat.hu-nak meg fontosabb az Alvin nevû zenekar, mint az Omega, legalábbis a fórumozók szerint. Hát tessék, felpakoltam egy kupac képet, lehet benne gyönyörködni. Azon viszont el lehetne gondolkodni, hogy ha valaki képeket akar látni a kedvenceirõl, akkor a fotóst szapuló tinin (aki a lányom lehetne) nem csak nevetni kellene.

Furcsa, de a nyugat.hu-n és újabban az alon.hu-n megjelenõ több tucat ingyen letölthetõ képhez hozzászoktak a netezõk, természetesnek veszik, de ha már egy napot késik a feltöltés, akkor sokan nekiállnak szitkozódni. A Net nagy, megtehetnék, hogy máshonnan töltenek le képeket. Ja, hogy máshol nem találnak, mert a többiek nem veszik a fáradtságot hogy feltöltsék azokat? Akkor mirõl is beszélünk?

Képgaléria a szombathelyi Omega koncertről

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Helló Misi! Nagyon jó, hogy van köztünk egy ilyen szuper fotós, aki fáradtságot nem kimélve ott van a bulikon és megörökiti nekünk a hangulatot!!!Nagyon sok sikert és kitartást a munkádhoz, remélem sokszor sok helyen találkozunk még!Mert minket nyugodtan "vakuzhatsz"!!Barátsággal: Feri, Tüsi /köszönjük a képeket/